Day of the day...

Followers

Friday 10 June 2011

aKu kaH proGraMMer

programmer ohh programmer,,,,,
hey..ada satu benda yang nk aku cer kn kat korang... Sekarang baru lah aku taw, dan aku paham kenapa lecture aku yang made in pakistan tersebut berperangai agak pelik dan misterius... kadang moody memanjang, kadang bukan maen happy, sometime muke seposen jek,,,(but he is good lecture),,

Oleh kerana aku telah masuk kedalam dunia PROGRAMMlNG, so aku dah merasai macam mane perasaan programmer yang slalu berhadapan dengan ERROR... nak DEBUG error tu kadang sampi nk jadik GILLER... boleh SAKIT JIWA klo nk debug error yg xsudah2....bila ada projek kena la menghadap lappy siang dan malam, seharian bersama dengan lappy tersyunk .... kadang 24 jam tu la aku negok lappy and lappy  pon negok aku jak,,, kesian lappy aku..dah xcukup rehat.,..... huhuhu...


Tapi..ni nak cer lagi.. bila dah seharian wat programming..then asyik error memanjang jek, kadang tuh samapi termimpi-mimpi CORDING yang aku buat tuh,, dan sekali tuh aku termimpi macam mana nk debug nak betulkan error tersebut. Bangun jek dari tido bukak lappy cepat2..cube betulkan error berdasarkan mimpi tuh,,, alahai rupa2nya mmg btol ada salah kat bahagian tuh,,, power tol mimpi aku tu,,,dan bila dah berjaya COMPILE dan RUNNING ..yaALLAH lahai...happy giler2.. rasa macam nak bagitau jek kat satu dunia....
KINI aku baru bergelar PROGRAMMER JUNIOR tapi aku dah dapat rasakan masih terlalu banyak lagi yang perlu aku ketahui dan pelajari... DUNIA prograaming masih sangat luas untuk aku hadapi...tapi MAMPU kah aku bertahan dalam permainan programming nih,,??? BOLEH kah aku  menjadi seorang PROGRAMMER yg berjaya,,?? SURE kah aku takkan jadi giler klo aku terus dalam PROGRAMMING nih,,.

No comments:

Post a Comment